Pokud chcete, aby se o vás vědělo, musíte být online. To ve zkratce znamená, mít web a aktivní profily na nejpoužívanějších sociálních sítích. I když to na první pohled vypadá jednoduše, není dobré tuto formu prezentace svého byznysu podcenit. Prezentace salonu není totéž jako prezentace soukromé osoby a s tím souvisí i informace, které se mají nebo naopak nemají, zveřejňovat. Nestačí mít jen nějaký web nebo tu a tam něco sdílet na sociálních sítích, je to přeci jenom o něco složitější.

Webová stránka vašeho salonu

Naprostým základem je to, aby byla vaše webová stránka mobile-friendly. Mobile-friendly web znamená, že se všechny informace zobrazují na mobilech a tabletech jednoduše a přehledně. V dnešní době většinu informací hledáte na mobilech, protože ho má zkrátka každý neustále u sebe.

Nevěříte? Zkuste si to na vlastní kůži. Chcete si zajít na večeři do restaurace, vybíráte ze dvou s úplně totožným menu. Z webu první restaurace se hned dozvíte adresu, co vaří, ceny nebo otevírací dobu. Nebudete muset nic složitě překlikávat, všechno bude přehledné a jasné. Web druhého podniku bude nepřehledný, budete ho muset přibližovat, každá informace bude na jiné záložce. Pocitově – budete zmatení. Tak kam půjdete?

Vyzkoušejte, zda je váš web optimalizovaný pro mobily ZDE

 

Google profil vašeho salonu

Google Moje Firma Profil jak na toNejvíce nových zákazníků v sektoru služeb, což je i vaše kadeřnictví, vám vygeneruje vyhledávání na Google. Proto je naprosto klíčové, abyste na Googlu měli profil svého salonu se základními informacemi jako je kontakt, otevírací doba, výpis služeb apod. Tyto informace udržujte neustále aktuální. Máte na Googlu uvedeno, že dnes končíte v pět, i když dnes odcházíte už ve tři? Zákazník, který k vám dorazí na čtvrtou v dobré víře, že máte otevřeno, se k vám pravděpodobně už znovu nevrátí

Profil na Google si můžete založit TADY 

Facebook a Instagram

Facebook a Instagram jsou neznámější a také nejoblíbenější sociální sítě v České i Slovenské republice, a to jak pro vás jako osobu, tak jako nástroj pro byznys. Nicméně, byznys profil a osobní profil je něco úplně jiného a je třeba je držet oddělené. Pozor na to, jaké informace zveřejňujete a sdílíte. Na profil salonu patří jen profesionální informace, ne soukromé zprávy nebo fotky z dovolené.

Pamatujete, že se uživatelé na sociálních sítích chtějí v první řadě bavit. Váš příspěvek nesmí být dlouhý a musí obsahovat jasné sdělení. Očekáváte na vaše posty nějakou reakci? Dejte to lidem vědět. Používejte odkazy, výzvy, stručné a jasné pokyny.

Nechvalte se.  Resp. když vyhrajete kadeřníka roku nebo dosáhnete jiného fakt úžasného (!) výsledku, tak se samozřejmě pochvalte, ale všeobecně se na sebe zkuste vždycky podívat jakoby zvnějšku. I když jste udělali nejlepší sestřih a báječnou proměnu, pokuste se být objektivní. Hodnocení nechte na jiných.

Pokud si stále nejste úplně jisti, jak spravovat sociální sítě, přinášíme několik základních digirad:

  1. Sdílejte 4x až 5x týdně. – Vás profil musí žít, ale nesmí zase moc otravovat. Frekvence 4 až 5 příspěvků týdně je ideální.
  2. Vkládejte své příspěvky v různou dobu. – Není nic horšího, než každý příspěvek vložit přesně ve 12.00. Nepůsobí to přirozeně.
  3. Pozor na délku příspěvku – V tomto případě platí, že méně je více. Pokud máte spisovatelské sklony, napište román, ale na sociální sítě patří krátké a stručné příspěvky.
  4. Označujte/Tagujte
    Tagujte (@) a používejte hashtagy bez háčků a čárek (#pouzivejtehashtagy), ať mají vaše příspěvky větší dosah. Kromě českých využívejte i hashtagy mezinárodní.
  5. Snažte se vaše posty co nejvíce prolinkovat pomocí znaku @. – Tento znak na sociálních sítích odkazuje na další skupiny a profily, např. @schwarzkopfpro.cz
  6. Vkládejte jen kvalitní fotky a videa. – Než se pustíte do focení či natáčení, ujistěte se, zda máte v mobilu čistou čočku.
  7. Váš fanoušek, follower i zákazník mají vždy pravdu! – I když vám někdo pošle “hejt”, poděkujte mu za zpětnou vazbu. V “onlajnu” není prostor pro obhajoby.
  8. Nebuďte nudní a předvídatelní. – Postujte různý obsah, nejen svoji práci. Občas něco zábavného, informace o vašem týmu, něco ze zákulisí. Ale pozor, rozlišujte, co ještě souvisí s vaší prací a co už na byznys profil nepatří.
  9. Buďte sezónní, využívejte počasí, roční období, významné a speciální dny (Valentýn, MDŽ a další). Sledujte trendy a aktuální dění ve světě celebrit.

Pokud vás tyto informace zaujaly, můžete se těšit na další pokračování v podobě článku: Jak na reklamní kampaně aneb Kolik investovat v onlineu a co mi to přinese

Jakékoliv otázky nám můžete napsat do komentářů pod článkem nebo do kontaktního formuláře. Ozveme se vám.

Kontaktní formulář

Osobní údaje poskytnuté v tomto formuláři bude společnost Henkel ČR, s r.o. se sídlem U průhonu 700/10, 170 00 Praha, Česká republika zpracovávat za účelem vyřízení vašeho dotazu. Bližší informace k prováděnému zpracování jsou uvedeny v Prohlášení o ochraně soukromí.